De laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst: net nog per ongeluk via "verzenden" ipv publiceren alle tekst kwijt geraakt!!
Moedig weer opnieuw...
Heb enkele websites bekeken. Vond niet alle suggesties voor bibliotheek 2.0 even zinnig. Is het idee voor romanadvies aantrekkelijk voor klanten? Misschien is daar niet zoveel behoefte aan. Als uit goede feedback blijkt dat het niet werkt kun je er natuurlijk ook mee stoppen.. Veel boekbesprekingen staan ook in de kranten (waar we natuurlijk naar kunnen linken).
Hoewel bibliotheek 2.0 niet heel erg duidelijk omschreven is en dus enigszins vaag is, heb ik gaandeweg toch wel een beeld ontwikkeld. Het interessante van bibliotheek 2.0 is voor mij het feit dat het een moderne aanpak in de bibliotheek betreft, een nieuwe manier om je doel als bibliotheek te bereiken en de klanten meer te betrekken bij wat er in de bieb gebeurt door gebruik te maken van de web2.0 ontwikkelingen. Het gebruik van allerlei online diensten om klanten met elkaar en met de bibliotheek in contact te brengen is fascinerend, maar ook wel ingewikkeld. Welke diensten zullen aanslaan en succesvol worden en welke niet is de vraag. Van de veel geroemde nieuwsgroepen is immers ook nu niet veel meer over. Toch zal de bibliotheek over 5 a 10 jaar ongetwijfeld veranderd zijn in de richting 2.0. Ik verwacht dat mensen echter behoefte blijven houden aan direct contact met de bibliotheekmedewerkers en andere lezers. Online diensten kunnen daarbij helpen maar zullen nooit volledig vervangend zijn verwacht ik.
Fotootje
10 jaar geleden
Hoi Marita,
BeantwoordenVerwijderenNa een stilte nu bijna klaar. En wat je zegt over het persoonlijk contact heb je volgens mij gelijk. De drukte op de Manuscripta afgelopen zondag (een record aantal bezoekers) bewijst het wel. De lezers staan in de rij om emailadres achter te laten in ruil voor een boek maar ze kwamen toch om in het echt met hun favoriete schrijver te praten en je struikelde daar over de schrijvers.
Nog 1 en je bent ook klaar.
groetjes,
Liesbeth